My dependence

Favoritband nr 2- Chemical Vocation

Chemical Vocation är ett svenskt band från Uddevalla som består av Pierre- sång, Lund- sång + gitarr, Jocke- sång + gitarr, Frasse- bas och Robocop- trummor

Jag hörde dem första gången 2007 tror jag, av någon kompis antagligen.
17 maj 2008 såg jag dem första gången på Moshpit Open festivalen tillsammans med andra band som, Neverstore, Adeps, Dead by april, Bring me the horizon m.m.

När jag skulle starta den här bloggen var tanken att jag skulle skriva om olika band och för att lägga upp bilder så måste jag ha deras tillstånd till det, så jag mailade Chemical Vocation och fick ett trevligt svar att det var helt okej!
Jag tror det var ödet eller bara sjukt bra timing, för några dagar senare såg jag en affisch att de skulle spela i Eskilstuna några veckor senare. Där hade jag perfekt chans att få ihop något. :D
Jag hade inte lyssna på dem på ett bra tag så jag var lite efter när jag hittade nya skivor på spotify.
Det var den 20 maj på någon ungdomsgård i Eskilstuna.
En sak som chockade mig var att de sålde tröjor, asså bandet stod och säljde! De var inte ett "divigt" band som de flesta brukar vara, supertrevliga också!

Jag frågade om jag fick ställa lite frågor efter spelningen och det fick jag, och jag var sååå lycklig, haha!!
Spelningen var GRYM! Musiken hade ändrats lite sedan jag såg dem 2008, men inget negativit! :)
Jag älskar musiken, deras utstrålning på scenen och jaa alllt!!! UNDERBARA

De var otorligt trevliga sen också! Svarade ärligt och roligt på mina frågor, de gav känslan som om att vi redan kände varandra sen tidigare!
Efter det så blev jag besatt, verkligen besatt! Min spotify lista med bara dem gick om och om igen, nu varierar det lite, men ca 70 % av det jag lyssnar på är Chemical Vocation! Jag sover varje natt med datan på och låter deras lista gå!

Jag längtar att få se dem flera gånger!



tingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0