Helsingborgsfestivalen- Dag II





Fredag.

Det spelade så otroligt mycket band så det var väldigt svårt att välja vart man skulle gå...
Jag och Emelie började med att titta på Maja Gullstrand som är en föredetta idol för oss från musikprogramet Fame Factory. Hon sjöng från sin egna skiva ”cirkus”. Maja har väldigt speciell röst, riktigt härlig röst!


Det här tillhör inte alls min musiksmak men vi kollade på Petter. Jag kan faktiskt erkänna att han har vissa bra låtar, och han är ganska snygg ;) hehe! Det är klart att man ska passa på när man har chansen att se så mycket som möjligt, så vi passade på!

Det var mycket springande mellan alla scenerna som fanns men det var väldigt bra organiserat att det var så många scener utifrån stilar så man får mer kolla på vart som vad spelas och att alla håller sig på sitt håll om man kan säga så.
På rockscenen, tumstocksscenen uppträdde något band (som jag tyärr inte kommer ihåg vad de hette) medan vi inväntade The Knockouts som är ett rockabilly/punk band från Stockholm- Jag hade inte hört så mycket av dom tidigare, men hade fastnat för låten A lie like in Nathalie. De var riktigt bra och roliga när det drev med skåningarna! Jag kommer ihåg en grej han sa och det var ”Vill ni höra en till låt? Jag hör inte vad ni säger, spotta ut gröten era jävla skåningar” haha.
På kvällen lyssnade vi lite på The sounds, varken jag eller Emelie lyssnar på dem men just då fanns det inget som vi var sugna på att se!

tingeling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0